ANA (Yatay) MENÜ

Bisiklet > Bisiklet Turlarım > Altınoluk, Babakale, Ezine

Biga Yarımadası Kıyıları (Altınoluk, Babakale, Ezine )

Bisiklet Turu

Üç arkadaş otobüse bisikletlerimizi koyup Balıkesir'in Edremit ilçesine bağlı tatil bölgesi Altınoluk'a gittik. Altınoluk terminalinden bisikletlerimize binip öncelikle Küçükkuyu'ya ve sonrasında Asos sahil yoluna girdik.
Asos sahil yolundayız.

İlk gün yolda epey oyalandık, denize girdik, lastiğimiz patladı...

İlk konaklama noktamız olan Kadırga koyu, birkaç konaklama tesisinin olduğu pahalı, küçük bir koy.

Kadırga koyunda denize girdikten sonra kıyıdan biraz uzakta ilk geceyi çadırlarımızda geçirdik.

2. gün sabahı erkenden Asos antik limana doğru yola koyulduk. Burası, hedefimiz için Behram köyü içindeki sola döneceğimiz dört yol kavşağı.

Behram köyü ve Asos antik limanı arası yol üzerindeki Asos antik kent kalıntıları

Asos antik limanı, birkaç butik otelin ve yeme içme mekanının olduğu bir mendirek.

Antik liman dönüşü sıcağın ve ciddi eğimin etkisiyle bisikletlerden indik. Gelen arkadaşlarımın ultra maratoncu olduğunu belirtmek isterim.

Korubaşı ve Bektaş köylerinden geçerek Sivrice koyuna vardık.

Sivrice koyu, küçük ve basit bir yer. Burada denize girme imkanı bulduk.

Sivrice koyundan ayrıldıktan sonra sıcak ve ciddi yokuşlar sebebiyle hızımız 5 km.nin altına düştü.

Denize girdiğimiz Sivrice koyunun uzaktan görünüşü.

Nihayet Gülpınar ilçesine vardık ve merkezindeki kavşaktan 2.konaklama yerimiz olan Türkiye'nin en batı noktası Babakale'ye yöneldik.

Geceyi, yemek ve konaklama açısından görece uygun fiyatlı Babakale'de bir pansiyonda geçirdik. Ertesi sabah ayrılmadan önce köye ismini veren kaleyi gezdik.

Savaşa konu bu yapı benim için etkileyici ve tüyler ürperticiydi.

Ertesi sabah bisikletlerimizle Gülpınar ilçesine geri dönüp ilçedeki Apollon Smintheon kalıntılarını gezdik.

Gülpınar'dan ayrıldıktan sonra Tuzla, Babadere ve Kösedere köyleri üzerinden denize girmek için Tavaklı köyü iskelesine gittik. Burada kumanya almak için durduğumuz bir tezgahta gördüğümüz beyaz patlıcanın varlığı hepimizi şaşırttı. Geceyi deniz kıyısında çadırda geçirdik.

Son gün sabahı erkenden dönüş yoluna çıktık. İlk durağımız olan Körüktaşı köyünde kahvaltı ettikten sonra ana yola çıktık ve Altınoluk'a bisikletlerimizle geri döndük. Her gün denize girdiğimiz 4 günlük turumuzda toplam 225 km.yol yapmış olduk. Darısı başınıza 😊