ANA (Yatay) MENÜ

Bisiklet > Bisikletli Olma Sürecim


Bisikletli Olma Sürecimde Bisikletlerim ve Önerilerim


Benim çocukluğumda Pinokyo ve Bmx bisikletler vardı. O zamanlar, "büyüdüğümde hala bisiklete biniyor olacak mıyım" diye merak ederdim. Çalışmaya başladıktan sonra ise otomobil hevesinde olan yaşıtlarımın aksine kazancımla kendime bir bisiklet alarak ‘’bisikletli’’ olmaya karar verdim. Çoğu kişinin çocukluk tutkusu olan bisikleti 2004'den bu yana hayatımın parçası haline getirdim.

İlk tercihim çoğu kişi gibi dağ bisikletinden (mountain bike, cross country, hardtail) yana oldu. İlk kriterim ise ön süspansiyonun haricinde birçok kişide gıcırdadığına şahit olduğum arka süspansiyonun olmaması idi. Bu bisikleti birkaç yıl kullandım.

Sonrasında ise o yıllarda yeni çıkmaya başlayan disk frene heves ettim. Yine sadece ön süspansiyonlu olan (hardtail) bu ikinci bisikletimin üst sınıf vites sistemi, hidrolik disk frenleri ve görece hafifliği sayesinde kullanım keyfim katlandı.


İlk birkaç yıl sonrasında kapitalist unsurlara (dünya markası kadro, üst sınıf süspansiyon) kendimi daha da kaptırarak Ağustos 2010'da bisikletimin parçalarını değiştirirken hidrolik fren sorunları sebebiyle jant freni olan ‘’v fren’’ e geri döndüm. Bu değişimlerin ciddi bedeli oldu.

Keyfim yerinde son noktaya vardığımı düşünürken yaşımın da ilerlemesi, hızlı, sert arazi sürüşlerinden uzaklaşmam ve birkaç günlük de olsa turlara çıkmaya başlamam ile süspansiyon gereksiz, bagajım ise yetersiz kalmaya başladı.

Limitlerimi zorladığım bisikletimden de vazgeçerek Mart 2012 tarihinde, halen kullanmakta olduğum 28’’ tekerlekli şehir bisikletimi aldım. İlk başlarda yeni tanıştığım patlamaya dayanıklı dış lastiklerden -ağır olmalarına rağmen- hiç vazgeçmedim.


Elzem olduğunu düşündüğüm kask, gözlük ve dikkat çekici renklerde kıyafet veya fosforlu yeleğim tüm bu süreçte bisiklet kullanırken hiç eksik olmamıştır.

Tipik bir şehir bisikletçisi olarak trafik kurallarına uyma konusunda özen gösterdiğim ve gerekli önlemleri aldığım için motorlu araç sürücülerinin ve çevrenin dikkatini çekerek bisikletliye yollarda saygı gösterilmesine katkıda bulunduğum kanaatindeyim. 

Bisikletli olma niyetinde olup soranlara tavsiyelerim için tıklayınız.