ANA (Yatay) MENÜ

Bisiklet > Bisiklet Turlarım > Suuçtu Şelalesi

Suuçtu Şelalesi Bisiklet Turu

2011 Haziran ayında bu tur için İzmir’den gelen arkadaşlar Zafer, Nadire, Funda ve Sencer ile birlikte yola çıkıp ilk gün aşağıdaki güzergahı takip ederek 2 günlük bir bisiklet gezisi yaptık.

Bisiklet turumuzun 900 m. rakıma ulaştığımız ve 59 km.yol katettiğimiz ilk günü toplam 1220 m. irtifa kazandık.

İlk hedefimiz Balıkesir'in 27 km. mesafedeki ilçesi Kepsut.

İlk yokuş sonrası küçük bir mola

Kepsut'da hayvan yedikten sonra Balıkesir'li iki arkadaş iş sebebiyle geri döndü.Bizler ise toplam 7 kişi olarak Keçidere Köyü'ne doğru yola devam ettik.

Keçidere Köyü'nden bir hatıra

Burası Keçidere Köyü sonrasında ulaştığımız, yine Kepsut ilçesine bağlı Dereli Köyü içindeki köprü.

Dereli Köyü'nden sonra ve bütün öğleden sonra boyunca kesintisiz yokuş çıktık.

Yaz sıcağında mutluluğun resmi

Dereli Köyü'nden sonraki ilk köy olan Örenli'nin kahvehanesindeki çay ocağı

İlk gün sonundaki konaklama noktamız olan Çataldağ Elmagediği Orman Deposu'na varmak üzereyiz.Yaz ayına rağmen irtifanın yükselmesi ve akşamın yaklaşması sebebiyle üşüdüğümüzü hatırlıyorum.

Sonunda hava kararmadan ilk günkü konaklama yerimiz Elmagediği Orman Deposu'na vardık.Geceyi burada çadırlarımızda geçirdik.

Ertesi sabah doğrudan ormana girdik. Büyüleyici güzellikte bir ortam

Ormanda birçok küçük dereden geçtik.

Derelerden bisikletle geçmek çok keyifli

Salyangozların çift cinsiyetli olup kabuklarındaki sarmalın ezici çoğunlukla saat yönünde ilerleyip büyüdüğünü daha sonra öğrendim.

Ormanın içinde küçük bir alabalık tesisine vardık ve burada kahvaltı ettik.

Alabalıklar için esaret hoş olmasa gerek.Yer ocağı ilgi çekici değil mi?

Alabalık tesisinden ayrıldıktan sonra Suuçtu Şelalesi'ne ulaşabilmek için orman içinde yaklaşık yarım saat ilerledik.

Burası Çataldağ ormanları içindeki, turumuzun hedefi Suuçtu Şelalesi.

Birkaç saat güzel vakit geçirip geri dönüş yolu için Bursa'nın Mustafakemalpaşa ilçesine yöneldik.

Mustafakemalpaşa otogarından İzmir'li arkadaşlar geri dönüş için otobüse bindiler.

Ben ve iki arkadaşım ise Mustafakemalpaşa'ya 32 km. mesafedeki Balıkesir'in Susurluk ilçesine pedalladık.

Susurluk'da ise hava kararmadan 42 km. mesafedeki Balıkesir'e dönemeyeceğimizi anlayınca aceleyle bir midibüse bisikletlerimizi güç bela koyup yola çıktık.

Midibüs farklı bir istikamette yol almaya başlayınca yorgunluktan yanlış midibüse bindiğimizi farkedip Susurluk'tan çıkmadan şoförden rica ettik ve geri indik.😄

Tekrar Susurluk otobüs terminaline dönüp bu sefer doğru midibüsle Balıkesir merkeze geri dönüp iki günlük yorucu ama keyifli bisiklet gezimizi tamamlamış olduk.